استانداردهای تهیه و نصب سقف کشسان بخش اول

استانداردهای تهیه و نصب سقف کشسان بخش اول

 
استانداردهای تهیه و نصب سقف کشسان

شرکت نقش مهراز نماینده رسمی شرکت PONGS  آلمان به پشتوانه دارا بودن استانداردهای اروپایی محصولات این شرکت و با رعایت الزامات فنی نصب و همچنین با ارائه روش های صحیح نگهداری از سقف کشسان، به مشتریان خود ضمانت 10 ساله ارائه میدهد. در ذیل به تشریح مبحث اول استانداردهای تهیه و نصب سقف کشسان با موضوع الزامات تهیه و نصب صفحات کشسانی می پردازیم. گروه فنی و مهندسی نقش مهراز استانداردهای سایر عناصر سازنده سقف کششی را در مقالات آتی منتشر خواهند نمود.
مبحث1- الزامات تهیه و نصب صفحات کشسانی
(1-1)- استانداردهای تهیه صفحات کشسانی
در صنعت ساختمان سراسر دنیا استانداردهای شناخته شده و قابل اعتمادی از قبیل DIN  اروپا وجود دارد که رفتار محصولات مورد استفاده در ساختمان را بررسی می کنند. رفتارهای حائز اهمیت در این صنعت عبارت اند از واکنش این مواد به آتش، انتشار فلزات سنگین، ثبات ابعاد در معرض رطوبت، مقاومت در برابر حرارت، ثبات رنگ در برابر نور، مقاومت شکست و ...
سقف کششی شرکت PONGS آلمان در هنگام حریق هرگز شعله ور نمی شود از این رو موجب توسعه آتش سوزی نمی گردد. همچنین در استاندارد DIN به عدم گسترش دود و عدم چکه کردن در هنگام آتش سوزی این محصول اشاره شده است.
فلزات سنگین مواد خطرناکی هستند که در موادی از جنس پلاستیک مورد آزمایش قرار می گیرند. این مواد در سقف کشسان کمتر از 1/0 درصد وجود دارند که مورد تائید استانداردهای اروپایی می باشد.
ثبات ابعاد سقف کششی در معرض رطوبت و نفوذپذیری بخار آب پایین آن این سقف را به انتخاب مناسبی جهت اجرای سقف کاذب در سرویس بهداشتی، حمام، استخر، سونا، آشپزخانه و به طور کلی فضاهای مرطوب بدل نموده است.
سقف کشسان شرکت PONGS آلمان دارای گواهینامه CE می باشد که سلامت و امنیت محصولات اروپایی را تضمین می کند.
موضوع دیگر حائز اهمیت در انتخاب سقف کشسان بررسی و شناخت تنوع بافت و رنگ این محصول می باشد. کاتالوگ دسته رنگ سقف کشسان شرکت نقش مهراز را از اینجا می توانید دانلود کنید.

(2-2)- استانداردها و الزامات نصب صفحات کشسانی : 
1- پیاده سازی بدنه زیر کار نصب ریل های آلومینیومی محیط سقف باریسول تابع جزئیات اجرایی منتشر شده از گروه فنی مهندسی نقش مهراز
2- اگر صفحات کشسانی از جنس نیمه شفاف و چاپی باشند اجرای سقف صفر پشت غشای کشسان جهت اجرای بستر نور ریسه ای و غیره الزامی است.
3-  اتمام عملیات ساخت سایر عناصر ساختمان و پاکسازی محیط اجرای سقف کششی
4- نصب ریل آلومینیومی محیط صفحات کشسانی ( در مقالات آتی به شرح مراحل نصب آن می پردازیم) 
5-  اجرای نورپردازی متناسب با نظر کارفرما و رعایت الزامات فنی آن
6- اتصال گوشه های صفحات کشسانی دوخته شده با نوار پلاستیکی هارپون به رئوس سازه های آلومینیومی توسط گیره
7- آماده سازی هیتر و روشن نمودن آن در موقعیت مناسب برای تأمین گرمای محیطی 60 درجه سانتیگراد 
8- گیردار نمودن صفحات کشسانی در رئوس مقابل به هم با کاردک مخصوص به ریل آلومینیومی محیطی سقف کششی و در ادامه گیردار نمودن نقاط میانی این صفحه به سازه آلومینیومی و سپس تکمیل این گیرایی در تمام نقاط صفحات کشسانی
 
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استانداردهای سقف باریسول می توانید با دفاتر نقش مهراز تماس حاصل نموده و از مشاوره کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.
 

مرجع :