رنگ سال 2021

رنگ سال 2021

اعلام رنگ سال، خبری است که نه تنها طرفداران مد و فشن سالانه منتظر شنیدن آن هستند، بلکه برای طراحان دکوراسیون و معماران نیز مورد توجه است.
قبل از معرفی آن بهتر است نگاهی داشته باشیم به این که این رنگ توسط چه مرجعی و چگونه انتخاب و اعلام می شود.

از سال 1950 یک سیستم دقیق برای استاندارد سازی رنگ ها توسط پنتون بر اساس جدول مندلیف طراحی شد و به هر رنگ یک کد اختصاص داده شد تا احتمال اشتباه گرفتن رنگ ها بین مردم به حداقل برسد.
این شرکت در شهر نیوجرسی ایالات متحده آمریکا قرار دارد و به عنوان تعیین کننده رنگ جهان در مرجع بین المللی رنگ ها ICA مورد تایید است.

چگونگی انتخاب رنگ سال توسط پنتون

هر سال شرکت پنتون در ماه های می و نوامبر جلسه ای با حضور نمایندگان خود از سراسر دنیا برگزار می کند. این جلسه با قوانین خاص خود طی دو روز در یک اتاق کاملا سفید برگزار می شود تا رنگ های محیط هیچ ایده ای به ذهن متخصصین حاضر در جلسه القا نکنند.
طی دو روز برگزاری این جلسه نمایندگان با همفکری یکدیگر ایده ها و چشم انداز ها را مورد بررسی قرار می دهند و در نهایت به نظر مشترکی می رسند.

رنگ سال 2021

پنتون همانند سال گذشته انتخاب خود را برای اعلام رنگی که بهترین بازتاب را داشته باشد نهایی کرد و در اقدامی غیر منتظره نه تنها یک رنگ بلکه دو رنگ را به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب و اعلام کرد. خاکستری روشن و زرد روشن.
در تشریح این انتخاب جالب آمده است که رنگ سال 2021 گویای این است که چطور عناصر مختلف برای پشتیبانی از یکدیگر کنار همدیگر قرار می گیرند. رنگ سال 2021 تلفیقی از حس سنگی و کاربردی در عین حال گرم و خوش بینانه است تا قدرت و انرژی را به ما القا کند. این دو رنگ بیانگر  احساسات عمیق متفکرانه با وعده آفتاب و حال و هوای دوستانه و صمیمی هستند.
پنتون با انتخاب رنگ زرد و خاکستری پیام خوشبختی در کنار سعی و تلاش را صادر کرده است. ترکیب این دو رنگ الهام بخش است و امید دهنده روز های بهتر پیش رو.
کد رنگ زرد انتخاب شده توسط پنتون یک زرد سرزنده، درخشان و با نشاط است. رنگی گرم سرشار از انرژی خورشید.
کد رنگ خاکستری نیز نمادی از عناصر جامد و قابل اعتماد و جاودانه است و حس خونسردی، مقاومت و استواری را تلقین می کند.

تاثیر رنگ سال در دکوراسیون داخلی

دیزاینر ها و طراحی دکوراسیون داخلی نیز همواره ایده هایی برای به روز کردن چیدمان محیط فعلی شما با صرف بودجه در نظر گرفته شده خواهند داشت.
المان های قابل تعویض در دکوراسیون مانند گلدان ها، کوسن مبل ها، پارچه های رومیزی و ... به راحتی قابل هماهنگ شدن با رنگ سال هستند. این المان های کوچک را با رنگ زرد زیباتر کنید.
اجزای بزرگ تر مانند مبل، فرش، دیوار و ... با پالت رنگ خنثی خاکستری جلوه ای خاص خواهند داشت.

اگر نیاز به کمک بیشتری دارید و یا قصد طراحی و تغییر دکوراسیون منزل یا محیط کار خود را دارید با نقش مهراز تماس بگیرید.
واحد طراحی و آتلیه معماری نقش مهراز آماده مشاوره با شماست.
 

مرجع :