شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا از سنت های دیرینه ایرانیان است که قدمتی چند هزار ساله دارد. ایرانیان در جای جای دنیا با چیدن سفره یلدا ضمن دور هم جمع شدن و شب نشینی، این کهن سنت ایرانی را پاس می دارند.
اقلام موجود در سفره یلدا مثل انار، هندوانه، آجیل و ... ، سنت های این شب پاییزی مانند حافظ خوانی و ... همه و همه رنگ و بوی خاصی را به طولانی ترین شب سال می دهد و هر کس با ذوق و سلیقه منحصر به فرد خود می تواند در منحصر به فرد کردن شب یلدای خود و اطرافیانش تاثیر گذار باشد.
در این میان چیزی که می تواند وجه تمایز مهمانی با شکوه شما با دیگران باشد دکوراسیون مکانی است که جشن شب یلدای خود را در آن برگزار می کنید.
با نقش مهراز همراه باشید تا نکاتی از دکوراسیون مرتبط با یلدا را با هم مرور کنیم و به استقبال زمستان برویم
نگران هیچ چیز نباشید. قرار نیست عملیات بنایی و بازسازی منزل را شروع کنید! ما می خواهیم چند تغییر کوچک اما با تاثیرگذاری بزرگ را در چیدمان و دکوراسیون منزل و سفره شب یلدا اعمال کنیم تا شما خاطره انگیز ترین شب یلدای خود را با نقش مهراز تجربه کنید.
ساده ترین و قابل دسترس ترین و در عین حال تاثیر گذار ترین تغییر، استفاده از رنگ است. شب یلدا را با رنگ قرمز اناری و سبز و قرمز هندوانه ای می شناسند. رومیزی هایی قرمز رنگ همیشه جلوه اشرافی داشته اند. یا می توانید به راحتی شمع هایی به فرم قاچ هندوانه بسازید و با رنگ قرمز و سبز آن ها را بیشتر به هندوانه شبیه کنید.
کوسن هایی به شکل قاچ هندوانه در بازار قابل خرید هستند. چند عدد از این کوسن ها تهیه کنید یا خودتان آنها را بسازید و در گوشه مبلمان منزل استفاده کنید. بغل کردن یک قاچ هندوانه در شب نشینی شب یلدا قطعا جذاب خواهد بود!
زیر بشقابی های با طرح انار هم از ارزان ترین اقلامی هستند که می توانید میز شام یلدای خود را با اضافه کردن آن ها شگفت انگیز تر کنید.
اگر خوش خط هستید، نوشتن چند بیت از اشعار حافظ در ابعاد بزرگ بر روی یک دیوار بکر در گوشه ای از خانه فوق العاده است. حتی بعد از شب یلدا هم هر روز از خواندن این اشعار لذت خواهید برد.
لطفا جسور باشید! اگر فضای منزل تان به گونه ای است که پشت قسمتی که سفره یلدای خود را چیده اید دیوار کوچکی وجود دارد، هیچ چیز جذاب تر از رنگ آمیزی آن با رنگ قرمز اناری نیست.
استفاده از ریسه های نوری چشمک زن که به روی رنگ قرمز و سبز تنظیم شده باشند نیز جذابیت منزل تان را دو چندان می کند. اگر در گوشه ای از منزل لامپ هوشمند دارید می توانید آن را بر روی طیف قرمز و سبز تنظیم کنید که حال و هوای خانه را کاملا یلدایی کند.
در پایان، چیدمان سفره یلدا اصلی ترین رکن برگزاری این شب زیباست که با ذوق و سلیقه خودتان می توانید آن را به بهترین وجه ممکن انجام دهید.
نقش مهراز شب یلدا را به شما تبریک می گوید.
 

مرجع :