مروری بر تاریخ معاصر، از تاریخ هنر به شبکه های اجتماعی

مروری بر تاریخ معاصر، از تاریخ هنر به شبکه های اجتماعی

ایوگینیو ریکوئنکو یک سال برای پروژه خود "365درجه" وقت صرف کرد. این نمایشگاه تماشایی تا پایان مارس 2019 برای علاقمندان برپاست. تمام تصاویر بر روی متریال آرتیست مامبو PrinTex چاپ شده است.
ایوگینیو ریکوئنکو متولد مادرید، یکی از برترین عکاسان مد جهان است، او پنجاهمین سال تولد خود را با یک نمایشگاه ویژه در مادرید جشن می گیرد. در اینجا او بهترین اثر دوران فعالیت حرفه ای خود را با نام "365درجه" ارائه می دهد; سفر عکاسی به تاریخ معاصر.
 
گر چه هر تصویر به تنهایی جذاب و گیراست، اما یقینا نکته قابل توجهی وجود دارد که این پروژه را متمایز کرده است: ابعاد کلی کار بسیار چشمگیر است. 366 تصویر، 8 سال کار، 120 مدل، تیمی از 300 همکار و چشم انداز یک هنرمند عکاس به نام ایوگینیو ریکوئنکو. همه این ها برای برپایی یکی از برجسته ترین نمایشگاه های اسپانیا.
چیدمان این پروژه بر اساس جعبه های نورانی مستقل است که تصاویر را به طرز نامحسوس و یکپارچه نورانی می کند. قسمت جلویی این جعبه ها با متریال آرتیست مامبو Printex پوشیده شده است. این محصول با کیفیت PONGS با نور پس زمینه، ایده آل برای استفاده در قاب های LED صاف است. پشت لایت باکس ها با متریال DirecTex از PONGS پوشیده شده است. قاب های تصاویر در عین جدا بودن به هم متصل هستند و نواحی مختلف برای نمایش ثبت شده اند. آثار به این ترتیب متصل هستند و منبع دیگری را نمایش نمی دهند.
 
مروری بر تاریخ معاصر، از تاریخ هنر به شبکه های اجتماعی
تصاویر برای فریب دادن حواس با فضا بازی می کنند، برای تحریک احساسات قوی و تشویق بازدیدکنندگان برای اظهارنظر. در تحلیل واقعیت، جامعه امروز در مقابل آینه قرار گرفته است. قبل از ریکوئنکو، هیچ عکاسی جرات بیان مرز جنون تا نبوغ عصر ما را با خلاقیت، صحنه سازی و عکاسی نداشت.
در هر کدام از عکس ها، محل قرارگیری تصویر به اندازه روایت مهم است. هر جعبه با ارتفاع تقریبا 4متر، بیش از دو و نیم پا عرض وعمیق با یک پنجره کوچک که از طریق آن شبیه سازی ها از بیرون دیده می شود.
 
در این پروژه تاثیرگذار، شرکت های PONGS و MEEVA توسط CLOROFILA DIGITAL به عنوان شرکای فناورانه انتخاب شدند. آنها در تعریف منسوجات و تهیه اجزای کامل مانند پروفیل ها و تکنولوژی نورپردازی همکاری کردند. شرکت CLOROFILA DIGITAL متریال آرتیست مامبو PrinTex تولید PONGS را به عنوان پارچه ای با نور پس زمینه انتخاب کرد که با استفاده از آخرین تکنولوژی لاتکس قابل چاپ است. برای نورپردازی کامل از MEEVA Power LED و برای سیستم قاب بندی از Matrix Profile 100 LightBox استفاده شد.
ترکیبی از چاپ عالی و نصب بی نقص، نمایشگاه را به یک نتیجه چشمگیر تبدیل کرده است. این نمایشگاه به حدی موفق بوده که تا پایان مارس برای بازدیدکنندگان در مادرید تمدید شده است و در آینده در برلین و نیویورک برپا خواهد شد.
 

مرجع :