ایران مال - پیست یخ آیس باکس ICEBOX

سقف کشسان نقش مهراز در ايران مال

بازار بزرگ ايران موسوم به ايران مال به عنوان يکي از 5 مال برتر جهان در تهران واقع شده است.

ايران مال توانسته در 3 سال متوالي از سوي موسسه ارزيابي کننده مجموعه هاي تجاري جهان (RLI) به عنوان شاخص ترين مجتمع تجاري و چند منظوره منطقه خاورميانه انتخاب شود. همچنين جايزه برترين مال جهان از نظر ابعاد و فضاهاي خدماتي، فرهنگي و تفريحي را در سال 2017 از اين موسسه دريافت کرد.

تمايز ايران مال نسبت به ديگر مال هاي دنيا اين است که 70% فضاي آن به مشاعات و کاربري هاي تفريحي، فرهنگي، گردشگري، ورزشي، خدماتي و ... اختصاص دارد.

يکي از شاخص ترين فضاهاي ورزشي تفريحي ايران مال، پيست يخ ICEBOX آيس باکس آن است.

ساخت و بهره برداري از اين پيست يخ، تحقق روياي ديرينه ورزشکاران هاکي روي يخ و علاقمندان به پاتيناژ است.

آيس باکس ايران مال با مساحت 1800 متر مربع مطابق با استانداردهاي IOC، کميته بين المللي المپيک و فدراسيون جهاني هاکي روي يخ ساخته شده است.

در طراحي پيست اسکيت روي يخ ( آيس باکس ) ايران مال، سعي بر اين بوده تا المان هاي موجود در اين فضا (چه از نظر رنگ و يا حجم هندسي ) حالتي از يخ داشته باشند تا حس بهتر و کامل تري به افراد حاضر در سالن انتقال دهند. 

احجام مکعبي شکل که در سقف و بالاي پيست يخ نصب شده اند حالتي از تکه هاي يخ را به ذهن انتقال مي دهند و رنگ سفيد آن ها نيز به سفيدي يخ است. اين مکعب ها با پوشش کشسان ساخته شده اند و علاوه بر موارد گفته شده توامان به عنوان بخشي از المان هاي نورپردازي هستند و وظيفه تامين نور فضا را نيز بر عهده دارند.

پوشش کشسان مورد استفاده در اين مجموعه قبلا توسط همکار محترم، شرکت معظم لابل اجرا شده بود، اما نحوه توليد متريال سقف کشسان و نصب آن در مکعب هاي موجود در سقف آيس باکس به صورت يک تکه و اصطلاحا جورابي بود.

کارفرما به دليل سهولت دسترسي به فضاي داخلي اين مکعب ها براي تميزکاري، تعويض نور و ... به نقش مهراز مراجعه نمود تا پوشش کشسان اين باکس ها بار ديگر به شکلي ديگر توليد و نصب شوند.
تيم بازديد فني نقش مهراز پس از حضور در پروژه و بازديد وضع موجود و شنيدن درخواست کارفرما، به بررسي شرايط و يافتن راه حل پرداخت و تصميم بر اين شد تا هر وجه از اين مکعب ها به طور مستقل به عنوان يک فريم توليد و نصب شوند تا در زمان نياز باکس ها توسط وينچ نصب شده در سقف پايين آورده شوند و عمليات مورد نظر مانند تميز کاري و تعويض نور و ... به راحتي انجام شود.

نقش مهراز پس از اجرا و تحويل کار، موفق به اخذ رضايت کامل از کارفرماي محترم پروژه آيس باکس ايران مال شد.

نقش مهراز آمادگي خود را براي حضور در پروژه هاي مطرح کشور و اجراي فرم هاي خاص سقف کشسان اعلام مي دارد.