سقف کشسان سالید پیتزا آفتاب

پروژه سقف کشسان
پیتزا آفتاب
کارفرما: جناب آقای عسگری
اجرای سقف کشسان با نورپردازی فیبر نوری و کریستال سواروفسکی
گیلان، رشت
پاییز 1397
 
از سال ها پیش تا کنون فست فود های زیادی برای پاسخ به نیاز روزانه افراد به غذا در سراسر دنیا دایر شده اند و علاوه بر این میزبان جشن ها و مهمانی های دوستانه و ... نیز بوده اند.
همین موضوع باعث شده تا صاحبان این مشاغل به دنبال ایجاد محیط متفاوت تری باشند تا مشتری بیشتری جذب کنند، لذا به طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران بیش از پیش اهمیت می دهند.
می توان ادعا کرد که دکوراسیون داخلی فست فود و دیزاین داخلی رستوران ها در کاهش و افزایش میل مشتریان بسیار موثر است و شایسته است فضای داخلی به گونه ای طراحی شود تا علاوه بر آرامش محیط، احساس نشاط و شادابی به مشتریان القا شود. در این راستا مباحث انتخاب رنگ و نورپردازی از اولویت بالایی برخوردار است.
در این پست به معرفی پروژه پیتزا آفتاب که نقش مهراز طراحی و اجرای سقف کاذب دکوراتیو رستوران را به عهده داشت می پردازیم.
پیتزا آفتاب نام آشنا ترین فست فود برای مردم رشت است. از اولین پیتزا فروشی های رشت با بیش از 25 سال سابقه کاری واقع در چهارراه گلسار که خاطره جمعی چند نسل از مردم شریف کلانشهر رشت است.
این رستوران از سال پیش با مدیریت جدید در حال پذیرایی از مشتریان قدیمی و جدید خود است.
مدیریت جدید رستوران در ابتدای فعالیت، تغییر دکوراسیون رستوران با نیم نگاهی به پیشینه این فست فود و وفاداری به محیط قبلی را در دستور کار خود قرار داد.
در طراحی سقف رستوران ترکیب سقف کاذب کناف و سقف کشسان در نظر گرفته شده بود و کارفرما با مراجعه به نقش مهراز درخواست اجرای سقف کشسان را مطرح نمود.
پس از برگزاری جلسه توجیهی با کارفرما و مشاوره های لازم در زمینه انتخاب متریال، تیم بازدید فنی نقش مهراز در محل پروژه حضور یافت و پیشنهاد های خود مبنی بر جانمایی سقف کشسان در بدنه های از پیش تعریف شده را ارائه نمود.
طبق نظر کارفرما سقف کشسان لاکر آبی رنگ با نورپردازی فیبر نوری برای نصب در این رستوران انتخاب شد. در حین عملیات نصب نیز مبنی بر نظر کارفرما، رشته های فیبر نوری تا حدی از سطح سقف کشسان بیرون زده اجرا شدند تا نورهای نقطه ای دکوراتیو در فضا معلق باشند.
همچنین در قسمتی از سقف کشسان سالید لامپ های کریستال سواروفسکی در ترکیب با سایر نورپردازی ها اجرا شد تا پرتو های نوری آن باعث خیره کنندگی هر چه بیشتر سقف رستوران شود.
سقف کشسان سالید به دلیل ویژگی انعکاس تصویر محیط در خود باعث ایجاد جذابیت برای مشتریان هنگام ورود به رستوران و در مدت زمان صرف غذا می شود. افراد با نگاه کردن به سقف می توانند تصویر خود و میز غذا و سفارش خود را مشاهده کنند.
قابلیت نصب در اشکال هندسی نامنظم نیز ویژگی برتر سقف کشسان نسبت به سایر سیستم های سقف سازی است و همانگونه که در تصاویر مشخص است در این پروژه سقف کشسان در مرکز رستوران در فرم مستطیل منحنی با گوشه های تیز اجرا شده است.
شما نیز می توانید برای طراحی و اجرای رستوران، کافی شاپ، فست فود و ... خود با دفاتر نقش مهراز تماس بگیرید.