پرشیا خودرو بوتیک BMW

پروژه سقف کشسان
پرشیا خودرو بوتیک BMW
طراح و مجری: شرکت چهار ستون بوم آورد
مدیر طرح: شرکت ایده
اجرای سقف کشسان توسط نقش مهراز
تهران، سعادت آباد
تابستان 1397
 
شرکت پرشیا خودرو در ادامه توسعه فعالیت های خود در زمینه برند های بی.ام.و و مینی و ارتقای جایگاه این دو برند مطرح خودروساز اروپایی در ایران، نخستین شعبه پرشیا خودرو بوتیک را در سعادت آباد تهران افتتاح کرد.
پرشیا خودرو بوتیک محلی است برای مشتاقان و علاقمندان بی.ام.و و مینی تا در محیطی دوستانه و در فضایی اختصاصی زمانی را در کنار یکدیگر بگذرانند و در کنار این ها، مجموعه ای از امکانات برای مالکین این خودروها فراهم شده تا هر چه برای خود و خودروی خود نیاز دارند را در زیر یک سقف در اختیار داشته باشند.
این مجموعه با نگاهی به مقوله سبک زندگی (لایف استایل) توسط برند خودروساز آلمانی بی.ام.و در سراسر دنیا بر پا شده تا صاحبان این خودروها بتوانند اکسسوری های این برند نظیر لباس، ساعت، عطر، لوازم جانبی خودرو و ... را با اطمینان خاطر از اصالت محصول تهیه کنند.
این واحد تجاری با 160 متر مربع زیربنا، 50 متر مربع تراس و 50 متر مربع نیم طبقه، جنب نمایندگی بی.ام.و 202 سعاد آباد تهران قرار گرفته است.
در طراحی داخلی این بوتیک، از زمان عقد قرارداد همکاری، کانسپت ذهنی با الهام از خطوط به کار رفته در طراحی خودرو بی.ام.و توسط طراح شکل گرفت.
همانگونه که در تصاویر مشاهده می کنید خطوط به کار گرفته در سقف، در تناسب با خطوط به کار رفته در بدنه خودروهای بی.ام.و است. برای نورپردازی این خطوط با توجه به شکل هندسی نامتقارن آن ها، استفاده از سقف کشسان در نظر گرفته شد.
شرکت نقش مهراز پس از برگزای جلسات توجیهی و مشاوره با طراح و مجری پروژه، حضور در محل پروژه و  بازدید فنی و دریافت نقشه های اجرایی و طراحی سه بعدی، اقدام به تولید سقف کشسان ترنسپرنت (نیمه شفاف) دقیقا به فرم هندسی در نظر گرفته شده نمود.
همچنین در اتاق تیونینگ و تست رنگ این مجموعه به دلیل نیاز به نورپردازی مایل و یکدست بدون سایه و تمرکز روی بدنه خودرو و بازبینی تمام نقاط آن، تنها سقف کشسان با نورپردازی اس.ام.دی توان پاسخگویی به این نیاز را داشت.
 
نقش مهراز به عنوان همکار رسمی PONGS آلمان در ایران حضور خود را در این پروژه به عنوان تامین کننده و مجری سقف کشسان اصل آلمان با گارانتی 10 ساله با افتخار خاطر نشان می کند و آمادگی خود را برای همکاری در زمینه طراحی و تجهیز شوروم های اختصاصی برندهای لوکس خودرو در ایران اعلام می دارد.