پروژه اجرای سقف کشسان اقای دریانی نژاد

پروژه اجرای سقف کشسان
مطب جناب آقای دکتر دریانی نژاد - پزشک متخصص اطفال
سال اجرا 1396
اجرای سقف کشسان چاپی و سالید
 
از نکات مهم در طراحی دکوراسیون مطب توجه به وضعیت حال مراجعین است.
 
دیزاین داخلی کلینیک می تواند به نوعی باشد که بیمار که خود در لحظه در حال رنج بردن از بیماری خود است، برای لحظاتی بیماری خود را فراموش کند. طراحی داخلی مطب باید به گونه ای باشد که اضطراب و استرس ناشی از بیماری مراجع را کاهش دهد.
 
در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی، اگر بیمار پس از پذیرش در محیطی گرم و دلچسب قرار گیرد از امتیازات ویژه آن مرکز به شمار می رود.
 
با توجه به طولانی بودن زمان انتظار در برخی موارد از پذیرش تا ویزیت توسط پزشک، قرار گرفتن بیمار در محیطی که طراحی داخلی آن باعث آسان شدن تحمل زمان انتظار شده باشد، از ویژگی های مثبت آن کلینیک به شمار می رود.
 
مراجعین مطب متخصص اطفال، والدین و کودکانی هستند که عموما در تحمل درد و یا بیماری خود ناتوان اند. و از آن جایی که کودک عموما در حال جستجو و کنکاش محیط پیرامون خود است، سقف کشسان چاپی با طرح آسمان با امکان داشتن یک آسمان مجازی در سقف محیط داخلی می تواند برای لحظاتی ذهن کودک را به خود درگیر کند و درد یا بیماری خود را برای دقایقی فراموش کند.
 
 
جانمایی دو مدل سقف کشسان پرینتی و چاپی در سالن پذیرش مطب
 
سقف کشسان مدل چاپی (پرینتی):
 
انتخاب تصویر چاپی طرح آسمان با شکوفه های بهاری سفید رنگ و زمینه لایت و روشن طرح آسمان و ابر باعث ایجاد آرامش در مراجعین (کودکان و والدین) و سهولت زمان انتظار پذیرش تا ویزیت خواهد شد.
همچنین نورپردازی اس ام دی رشته ای به صورت گسترده در پشت سقف کشسان باعث ایجاد نور یکدست و لایت بدون سایه در محیط می شود.
 
سقف کشسان مدل سالید با نورپردازی فیبر نوری و کریستال سواروفسکی:
 
هماهنگی رنگ میز پذیرش و سقف کاذب آن قسمت باعث ایجاد تمایز محل پذیرش با فضای کلی سالن انتظار شده است. همچنین نورپردازی دکوراتیو فیبر نوری و انعکاس پرتو نور کریستال سواروفسکی و تامین نور محیط با چراغ های دیواری باعث چشمگیر تر شدن فضا شده است.