پروژه سقف کشسان مجموعه تالار و رستوران های راسپینا

پروژه سقف کشسان
مجموعه تالار و رستوران های راسپینا
طراح: جناب آقای مهندس آرش هاتف
اجرا: آرت معمار (ایده مان عصر هنر)
سه طبقه: یک طبقه رستوران و دو طبقه تالار – هر طبقه 550 متر مربع
اجرای سقف کشسان در طبقه همکف
طراحی سقف این قسمت از رستوران، با نگاهی به سبک معماری سنتی توسط آرشیتکت پروژه انجام شد. طراح معمار پروژه با الهام گرفتن از معماری سقف آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی سعی در ایجاد نماد های سنتی ایرانی در طراحی داخلی رستوران داشت.
هارمونی کلی معماری پروژه توجه به المان های سنتی در کنار استفاده از متریال های مدرن است که این دو گونه به خوبی در کنار یکدیگر جانمایی شده اند.
با توجه به در نظرگفتن نورپردازی خاص طبق فرم طراحی شده سقف، راه حل های موجود برای اجرای نورپردازی مورد بررسی قرار گرفت اما هیچ کدام قابلیت اجرا در فرم مورد نظر را نداشتند.
سقف کشسان به دلیل ویژگی انعطاف پذیر بودن و قابلیت اجرا در فرم های منحنی برای ساخت حجم مورد نظر که قبلا توسط آرشیتکت پروژه در مرحله طراحی دکوراسیون داخلی رستوران پیش بینی شده بود انتخاب شد.
تیم بازدید فنی نقش مهراز پس از برگزاری جلسه توجیهی با طراح و کارفرما در محل پروژه حضور یافت و به بررسی وضع موجود و مستند سازی پرداخت.
تیم اجرایی نقش مهراز نیز پس از بررسی مستندات و نقشه ها و وضع موجود پروژه و نیاز کارفرما، اقدام به پیاده سازی چگونگی نصب و اجرای پوشش کشسان به فرم هندسی چهارطاق طبق معماری سنتی ایرانی پرداخت.
تصاویر مربوط به طراحی سه بعدی و تصاویر مراحل نصب برای مقایسه و تطبیق هر چه بیشتر شما بارگزاری شده اند.
چنانچه شما نیز قصد اجرای فرم های هندسی خاص در پروژه خود دارید، برای بررسی شرایط اجرایی و دریافت راه حل ها با دفاتر نقش مهراز تماس بگیرید.