پروژه طراحی ویلا ویلای شخصی تریپلکس

پروژه طراحی ویلا
ویلای شخصی
تریپلکس
تهران، لواسان
بهار 1398
طراحی و اجرای فضای حیاط، بالکن و بام توسط واحد طراحی نقش مهراز
چهار طبقه شامل استخر در طبقه زیرهمکف، پارکینگ و سرایداری در طبقه همکف، آشپزخانه و پذیرایی و اتاق مهمان در طبقه اول، سه اتاق خواب و نشیمن خصوصی و تراس در طبقه دوم، شاه نشین در طبقه سوم
ویلای مورد نظر به دلیل موقعیت مکانی مناسب و ساختار کلی آن توسط کارفرما خریداری شد. اما میزان رضایت کارفرما از وضع موجود فضاها و کاربری آن ها بسیار پایین بود. به همین دلیل تصمیم بر طراحی جدید و بازسازی ویلا گرفت و به نقش مهراز مراجعه نمود.
آتلیه معماری نقش مهراز پس از دریافت نقطه نظرات کارفرما و خواسته وی مبنی بر طراحی ویلا بر اساس سبک و سیاق مورد پسند خود، روند مطالعاتی برای بازسازی ویلا را اغاز نمود.
جانمایی نادرست سازه چادری در قسمت بالکن به نحوی که دقیقا جلوی درب ورودی بالکن از قسمت شاه نشین قرار داشت و عملا میدان دید افراد حاضر در آن فضا را از بین می برد و راحت نبودن مبلمان درنظرگرفته شده در آن قسمت از مشکلات مطرح شده توسط کارفرما بود. به منظور حل این مشکل، محل قرارگیری جدیدی ارائه شد و سقف آن قسمت نیز ترکیبی از سقف شیشه ای و سقف چادری متحرک پیشنهاد داده شد.
به منظور پذیرایی از میهمانان در فضای باز نیز یک آلاچیق چوبی در فضای حیاط ایجاد شد.
به دلیل درخواست کارفرما مبنی بر ایجاد یک فضای خصوصی چوبی، فرآیند طراحی یک کلبه چوبی با دکوراسیون داخلی تمام چوب نیز آغاز و با رضایت کارفرما همراه شد.
گل و گیاهان مورد علاقه کارفرما نیز در طراحی فضای سبز این ویلا به چشم می خورد. آب نمای گنجانده شده در کنار طراحی و اجرای فضای سبز مورد پسند کارفرما، حس نزدیکی به طبیعت را به عالی ترین شکل ممکن به افراد حاضر در محیط انتقال می دهد.
مبلمان فضای باز راحت سپری کردن ساعاتی چند پس از یک روز کاری و از بین رفتن حس خستگی ناشی از کار روزانه را برای افراد این ویلا به همراه دارد که در طراحی ویلا لحاظ شده اند.
تصاویر بیشتری از روند طراحی و اجرای این پروژه نیز در آینده منتشر خواهد شد
 
شما نیز می توانید برای طراحی و بازسازی ویلای خود با آتلیه معماری نقش مهراز تماس بگیرید