پروژه چوب پلاست – نما

پروژه چوب پلاست – نما
کارفرما: جناب آقای مهندس صیاد نژاد
بندر انزلی، بلوار نماز
بهار 1398
اجرای 800 متر طول چوب پلاست در نمای ساختمان
 
با توجه به طراحی نما ساختمان قبل از اجرا و وجود قوس های از پیش تعیین شده، لزوم استفاده از متریالی که قابلیت اجرا در این فرم را داشته باشد به میان می آید. کارفرما با اعلام این موضوع به نقش مهراز مراجعه کرد.
تیم بازدید فنی نقش مهراز پس از دریافت طرح سه بعدی نما و نقشه های مربوطه، در محل پروژه حضور یافت و بازدید میدانی و مستند سازی وضع موجود پروژه را به انجام رساند.
سپس روند مطالعاتی جهت انتخاب متریال مناسب و پیشنهاد به کارفرما آغاز شد.
از بین متریال های مورد استفاده برای اجرای نمای ساختمان، چوب پلاست به دلیل قابلیت اجرا در فرم های هندسی خم و منحنی برای این پروژه انتخاب شد. پروفیل مناسب چوب پلاست 500 متر طول در حالت صاف و 300 متر طول در حالت خم در این پروژه مورد استفاده قرار گرفت.
نقش مهراز به عنوان نماینده شرکت نات وود (نیل افشان توس) در استان تهران و گیلان، تامین و اجرای چوب پلاست نما این پروژه را بر عهده داشت.
چوب پلاست به دلیل داشتن ظاهر و بافت همانند چوب، خاصیت آب گریزی، ضد حریق بودن، مقاومت در برابر حشرات، نصب و تعمیر و نگهداری آسان جایگزین مناسب چوب در نمای ساختمان است.
همچنین از بین متریال های جایگزین چوب ساخته شده تاکنون، به دلیل ماهیت 70% چوب و 30% پی وی سی، بیشترین تشابه ظاهری و بافتی کاملا مشابه چوب دارد.
با توجه به شیب تند پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیشتر از متریال های نوین در صنعت ساختمان، لزوم استفاده از متریال های جدید مانند چوب پلاست که قابلیت هایی نظیر بازیافت و تولید مجدد و صرفه جویی در زمان و انرژی را به دنبال دارند، رو به گسترش است.
شما نیز می توانید برای تامین و اجرای چوب پلاست در پروژه های خود با دفاتر نقش مهراز تماس بگیرید.