کلینیک دندان پزشکی دکتر حسن پور

پروژه سقف کشسان
کلینیک دندان پزشکی دکتر حسن پور
اجرای سقف کشسان در سقف و دیوار سالن انتظار و اتاق پزشک
گیلان، سیاهکل
 
کارفرما به منظور بازسازی مطب دندان پزشکی خود، به نقش مهراز مراجعه نمود. پس از بررسی خواسته ها و نیازهای کارفرما، روند انتخاب متریال ها در طراحی داخلی مطب دندان پزشکی آغاز گردید.
در طراحی سقف مطب، ترکیب سقف کاذب کناف و سقف کشسان در نظر گرفته شد. سقف کناف به دلیل داشتن یک سقف یکپارچه جدید و ساخت بدنه های لازم و جانمایی نورپردازی و سقف کشسان به دلیل جذابیت و خلق تصویر روی سقف انتخاب شد.
متریال های به کار رفته در فضاهای درمانی باید دارای گواهینامه ها و استاندارد های بهداشتی مشخصی باشند، از این رو سقف کاذب کشسان به دلیل دارا بودن این استانداردها بهترین سقف کاذب پیشنهادی طراحان و مهندسین برای اجرا در کلینیک ها، بیمارستان ها، مطب ها و ... می باشد.
 
در قسمت مرکزی سالن انتظار و دقیقا روبروی میز پذیرش، سقف کشسان به فرم هندسی دایره با طرح آسمان و درختان نخل اجرا شد. همچنین در قسمت کناری میز پذیرش سقف کشسان دیواری با تصویر اقیانوس و دنیای زیر آب به عنوان پارتیشن و جداکننده فضای پذیرش و میز منشی با فضای کلی سالن در نظر گرفته شد.
 
البته شایان ذکر است سقف کشسان به دلیل ویژگی آنتی باکتریال و ضد میکروب بودن خود (به دلیل وجود یک لایه ضد قارچ روی سطح آن) و شستشو و نظافت آسان نیز با تاکید بیشتری حضور خود را در طراحی داخلی محیط های بهداشتی درمانی توجیه می کند.
 
در اتاق معاینه نیز در کنار یونیت دندان پزشکی، تصویر طبیعت روی دیوارپوش کشسسان خود نمایی می کند که این جانمایی و مشاهده این تصویر توسط بیمار باعث آرامش بیشتر او هنگام معالجه می شود.
 
شما پزشکان محترم و افراد فعال در حوزه خدمات درمانی نیز می توانید برای طراحی و اجرای سقف کشسان در کلینیک خود با دفاتر نقش مهراز تماس بگیرید.
 
نقش مهراز، همکار رسمی PONGS آلمان
با گارانتی تعویض 10 ساله