سقف کشسان به عنوان سازه های نمایشگاهی

سقف کشسان به عنوان سازه های نمایشگاهی

 
غرفه سازی همیشه از دغدغه های اصلی شرکت ها و مجموعه هایی که خواهان حضور در نمایشگاه های مختلف هستند، بوده است. برای ارائه بهترین راه حل، استفاده از سقف کشسان به عنوان سازه های نمایشگاهی توصیه می شود. حال در این مقاله به بررسی چرایی این موضوع می پردازیم.
غرفه همواره ویترین کوچکی از فعالیت های مجموعه شرکت کننده است و باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که جلب توجه کند و در ذهن بازدید کننده ماندگار باشد.
شرکت های مختلف با توجه به زمینه های کاری خود، اقدام به تهیه متریال های مختلف برای ساخت غرفه نمایشگاهی خود می کنند و برخی نیز کل روند طراحی تا اجرا و تجهیز غرفه یا بخشی از آن را به شرکت های غرفه سازی می سپارند. شرکت های غرفه سازی نیز معمولا از متریال های باز و بسته شونده و قابل حمل مانند space frame استفاده می کنند تا بتوانند به دفعات در غرفه های مختلف از آنها استفاده نمایند.
متریال های دیگر مانند چوب، MDF و ... به دلیل برش و ساخته شدن برای طرح مورد نظر، عدم امکان انبار کردن به دلیل اشغال فضای زیاد، عدم قابلیت باز و بسته شدن آسان بدون از دست دادن فرم اولیه و عدم امکان استفاده طبق طراحی غرفه در نمایشگاه های آتی، عموما استفاده دیگری ندارند و تبدیل به زباله می شوند.
سقف و دیوارپوش کشسان با جلوگیری از هدر رفت هزینه به دلیل قابلیت باز و بسته شدن مجدد و نیز امکان خلاقیت بی حد و مرز طراح در غرفه سازی به دلیل انعطاف پذیری و اجرا در انواع فرم های هندسی، بهترین راه حل برای انتخاب متریال مناسب جهت ساخت غرفه های نمایشگاهی هستند.
امکان استفاده از قابلیت چاپ پذیری و نمایش تصاویر برای مخاطب با مدل چاپی ( Print )، ساخت بدنه های نوری با مدل نیمه شفاف ( transparent) و متمایز دیده شدن نسبت به دیگر غرفه های حاضر در نمایشگاه، ساخت بدنه های مات و براق به منظور تفکیک فضاها، امکان نورپردازی با انواع سیستم های متداول و منحصر به فرد ( لامپ های ریسه ای SMD، لامپ های کریستالی سواروفسکی Swarovski ، فیبر نوری و ...) از ویژگی های سقف کششی در فضای نمایشگاهی می باشد.
شرکت ها می توانند با مدیریت درست در طراحی غرفه و اجرای آن، به دلیل قابلیت باز و بسته شدن مجدد سقف باریسول، آنها را جمع آوری و انبار کرده و در نمایشگاه های بعدی خود از آنها استفاده نمایند.
شرکت نقش مهراز آماده همکاری با شرکت های فعال در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی در زمینه تامین متریال کشسان، آموزش نصب و اجرا و ... می باشد.
شما نیز می توانید برای مشاوره و طراحی غرفه نمایشگاهی خود با دفاتر نقش مهراز تماس گرفته و از خدمات ما در این زمینه استفاده کنید.
 

مرجع : گروه فنی و مستند سازی نقش مهراز