پروژه استخر ویلای شخصی

پروژه استخر ویلای شخصی
اجرای سقف کشسان و ترمووود در استخر
کارفرما: جناب آقای علمدار
تهران، لواسان
1395
اجرای بیش از 110 متر مربع سقف کشسان و 70 متر مربع ترمووود در در سقف و دیوار های محیط استخر
روند اجرای پروژه از تماس کارفرما تا اجرا و تحویل پروژه:
کارفرما جهت رفع مشکل استخر ویلای شخصی خود با نقش مهراز تماس گرفت و عنوان کرد: سقف بتنی این استخر دائما ترک می خورد و پوسته پوسته می شود.
تیم بازدید فنی نقش مهراز پس از بازدید از پروژه مستندات خود را به واحد فنی و طراحی معماری انتقال داد.
پس از بررسی کامل وضع موجود و درخواست کارفرما، روند مطالعاتی بابت یافتن و چگونگی ارائه راه حل و تطبیق آن با نظر و سلیقه کارفرما آغاز شد.
تصمیم بر این شد که طبق شرایط پروژه از متریال هایی استفاده شود که در مقابل رطوبت پایدار باشند. بنابراین سقف کشسان به عنوان سقف کاذب این استخر انتخاب شد که علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت، خاصیت تبادل دمایی از -5 تا +65 درجه سانتی گراد و همچنین مقاومت در برابر گاز کلر نیز از ویژگی های این سقف کششی است.
ترمووود نیز به عنوان متریال چوبی جهت ایجاد تفکیک بین قسمت های مختلف سقف و ساخت فلاورباکس در بدنه دیوارها انتخاب شد.
سپس واحد طراحی نقش مهراز وارد فاز طراحی سقف و بدنه ها شد. در طراحی داخلی این استخر از سقف کشسان چاپی مطابق با شکل هندسی استخر اصلی و حوضچه آب سرد در سقف استفاده شد. ویژگی انعطاف پذیری سقف کشسان و قابلیت اجرا در انواع فرم های هندسی نامنظم دلیل دیگری برای انتخاب سقف کاذب در این قسمت ها بود. همچنین از سقف کشسان سالید (لاکر) با رنگ آبی برای پوشش سایر قسمت های سقف استفاده شد.
همچنین از ترمووود نیز به عنوان چوبی که به دلیل خشک بودن و گرما دیده بودن، رطوبت و آوندها و مواد سلولزی آن از بین رفته و در نتیجه در مقابل آب و رطوبت و حشرات مقاوم می باشد استفاده شد.
تیم مهندسی تصویر نقش مهراز به دلیل فرم غیرمنتظم لوبیایی شکل سقف کشسان در مرکز استخر، اقدام به ساخت تصویر ویژه ای مناسب این قسمت متناسب با جزئیات فرم هندسی و منطبق با نقشه برداشت این قسمت از سقف نمود.
تصویر نمای کلی پروژه گویای تمامی جزئیات است.
شما نیز می توانید برای طراحی داخلی استخر خود و اجرای سقف کشسان و استفاده از متریال های روز دنیای معماری با دفاتر نقش مهراز تماس بگیرید.