استاندارد تهیه و نصب سقف کشسان بخش دوم

استاندارد تهیه و نصب سقف کشسان بخش دوم

 
در مقاله پیشین به تشریح جزئیات تهیه و نصب صفحات کشسانی شرکت PONGS آلمان پرداختیم. در متن پیش رو به مبحث دوم استاندارد تهیه و نصب سقف کشسان با موضوع معرفی ویژگی ها و جزئیات اجرایی سازه های سقف کششی می پردازیم.

مبحث 2- استانداردها و الزامات تهیه و نصب ریل های آلومینیومی محیطی سقف کشسان
(2-1) – استانداردهای تهیه سازه های آلومینیومی سقف باریسول
1- انواع مقاطع سازه ای سقف کششی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند نوار دوخت شده به لبه صفحات کشسانی را در خود نگه دارند و با ایستا نمودن این صفحات در موقعیت پیش بینی شده، حجم سقف کاذب مدنظر طراح معمار پروژه را عینیت بخشند. 

 
 
 
 
 
 
 
 

2- سازه سقف کشسان از جنس آلومینیوم با روکش رنگ الکترو استاتیک می باشد که از خوردگی و واکنش شیمیایی آن با صفحات کشسان در فضاهایی نظیر استخر، سرویس بهداشتی و همچنین در اقلیم هایی با درصد رطوبت محیطی بالا نظیر مناطق شمالی و جنوبی کشور جلوگیری میکند. 
3- متداول ترین ریل های آلومینیومی سقف باریسول پروفیل های سقفی، دیواری و میانی می باشند که در عکس های ذیل جزئیات ابعادی و نحوه اتصال آن ها به بدنه زیر کار معرفی گردیده است.
















(2-2)- استانداردهای نصب سازه آلومینیومی سقف کشسان

1. در شرایطی که بدنه سازه ای ضخامت و مقاومت مناسب جهت اتصال به سازه را نداشته باشد. با روش هایی از قبیل نصب پروفیل های چوبی، گالوانیزه، آهنی و ... آن را مقاوم سازی کنید.
2. انتخاب شیوه نصب سازه سقف کشسان متناسب با جنس بدنه زیر کار ریل آلومینیومی و هندسه صفحات کشسانی (توجه به جزئیات اجرایی ذیل)
3. در هنگام نصب سازه سقف کششی به عدم تیز بودن لبه سازه در محل اتصال به صفحات کشسانی دقت شود.
3.  به وسیله چسب مخصوص در محل اتصال دو پروفیل به یکدیگر از برطرف کردن تیزی ایجاد شده مطمئن شوید.
 
جهت دریافت اطلاعات درخصوص نحوه اتصال ریل آلومینیومی به سایر سیستم های سازه ای با دفاتر نقش مهراز تماس حاصل نمایید.
 

مرجع : گروه فنی نقش مهراز